Fahéjas-cukros-diós-széthúzós kenyér!

Lehet illett volna bemutatkozást írnom a blog elején, de ennek hiányában most leszögezem, hogy se szakács, se cukrász, se tapasztalt háziasszony nem vagyok. Ennek értelmében például azt is most tanultam meg, hogy a keltésztának állnia kell, no de azért nem egész éjszaka a konyhapulton. Így sikerült kis rumos ízt is adnom ennek a műnek, noha rumnak közelében sem jártam. Aznap.

A másik fontos tényező, amit elmondhattam volna, hogy egyszerűen képtelen vagyok követni egy receptet, és, mindenről azt gondolom, hogy biztos akkor is jó lesz, ha csak kb úgy csinálok, mint ahogy le van írva. Végülis, ki mondja meg, hogy nem szórhatom csuklóból az összetevőket random sorrendben, ha úgy tartja kedvem? Szerintem a legtöbb jó kaja így született. Így történt az is, hogy azt gondoltam, egy ilyen recept, anélkül, hogy valaha sütöttem volna hasonlót, elég lesz nekem a sikerhez:

DOUGH:

  • 1 C hot milk
  • 3/4 C hot water
  • 1 T yeast (I use active dry)
  • 1 1/2 t salt
  • 1/2 C sugar
  • 4 T butter
  • 2 eggs
  • 5-6 C flour

FILLING:

  • 1/2 C butter, softened
  • 1 1/2 t cinnamon
  • 1 C brown sugar

 

És kit érdekel, hogy mi az a C meg a T meg a t? Nincs nekem időm kitalálni ezt, ha rámjön a süthetnék! Mindenesetre random megérzéseknek köszönhetően az egyetlen baja a kész kenyérnek az lett, hogy kicsit erjedt íze volt az egész estés pihenéstől. Azért pihentettem egyébként egy óra helyett 12-t, mert kedvem támadt bulizni! És mert reggel akartam, hogy meleg legyen a kenyerem. És mert, gondoltam, nem árthat. Valóban nem, csak hűtőbe kell tenni.

Száz szónak is (pont százat írtam eddig) egy a vége. Meg se kísérlem megosztani, hogy csináltam, inkább itt egy link egy jobb recepthez: http://joythebaker.com/2011/03/cinnamon-sugar-pull-apart-bread/

Reggel nehéz volt kibekkelnem a sütést az éhhalál szélén, de fini volt 2-3 napig, így több reggelit is ez a kenyér édesített meg.

Megszámolta valaki, hogy száz szót írtam-e?

Hozzászólás